Friday, July 10, 2009

AkU & cITA- CITa

Setiap daripada kita mempunyai impian dan cita-cita. Sejak dari kecil kita menanam cita-cita.. waktu kita disekolah rendah dulu, cikgu kita mesti ada menanyakan tentang cita-cita kita.

" Bila besar nanti saya nak jadi....." jawapan yang popular adalah

doktor, askar, guru dan polis. termasuk la dengan diri aku ni, masa darjah 1-3 bercita-cita nak jadi cikgu... bila masuk darjah 4 terus bertukar cita-cita... nak jadi Sainstis... nak tahu mcm ne leh tercetusnya cita-cita mcm tu... aku n rakyat Malaysia yang seusia dengan ku (lahir pada tahun 1985) merupakan perintis mempelajari mata pelajaran sains sekolah rendah di malaysia. tetapi bila aku melangkahkan kaki ke sekolah menengah secara automatik cita-cita ku berubah. 

Korang semua mesti ingat Kad 01 kan, berwarna biru yang ada mencatatkan cita-cita kita di belakangnya..... bila aku baca balik kad tu, nampak sangat pendirian aku berkenaan memilih kerjaya ni tak tetap... hehehehehe. Animated Pictures Myspace Comments
MyNiceSpace.comkejap nak jadi guru, nak jadi pensyarah, nak jadi usahawan, ahli perniagaan....

start aku form 4, (masa tu dah matang la sikit) aku dah berazam, aku harus menetapkan cita-cita aku agar memudahkan aku mencapainya..... korang nak tahu apa cita-cita ku itu.... ia ialah

AHLI PERNIAGAAN

BERJAYA ATAU TIDAK TUNGGULAH SAMBUNGANNYA...........

No comments:

Post a Comment