Tuesday, July 7, 2009

KEMANA KALIAN MENGHILANG?!


atan, syafiq, atta, boron, bomoh, khairi, pariz, erry, fuat, kuri, pun, sham, bazilah, zaliah, na, husna, mimi, noraini, nona, yam, jida, raja, salina, azida, zarina, ikin, ira, shima, midah, juniza, zaquan, rahimi, rosz ,shima,fauziana, rosmi & suhaila
kemana kalian!!!!!
selepas kita menamatkan SPM pada tahun 2002, masing-masing membawa haluam masing-masing...
aku, atan, syafiq, fuat, pun, na, husna, mimi, yam, azida, ikin, yam, midah,rosmi & juniza, kami menyambung pelajaran kami ke tinggkatan 6 di SMK ALANG ISKANDAR. hanya fuat dan azida yang berlain aliran. mereka mengambil kelas Geografi dan yang lain dalam kelas Ekonomi. setelah tamat STPM kami membawa haluan masing-masing
aku - KOLEJ ISLAM DARUL RIDZAUN
atan - UPSI
syafiq - UTM
fuat - ?
na - KOLEJ YAYASAN MELAKA
husna - kerja
yam - UUM
ikin - UUM
minah - khawin
juniza - KOLEJ SWASTA
atta - aku tak tau dia buat apa lepas SPM.
boron - dia mendapat tawaran menyambungkan pelajaran ke matrikulasi, tetapi sayang dia tak dapat kesana mungkin disebabkan masalah kewangan dan dia telah menyertai TLDM. tergelak besar apabila aku mengetahui dia menyertai TLDM. manusia yang tak pernah nak terlibat dengan unit beruniform kat sekolah dulu menyertai TLDM. hahahahahahahaha!!!!
bomoh & pariz - mereka berdua ni menyambung pelajaran je politeknik... dalam jurusan apa aku tak diberi tahu.
erry & suhaila - mereka menambung pelajaran ke UITM kalau tak silap aku bidang kejuruteraan & Teknologi Maklumat
kuri - dia tidak menyambung pelajaran kemana2 namun begitu umurnya tak panjang. dia kembali kerahmatullah pada kalau tak silap aku tahun 2005.
sham - pada peringkat awal dia menyertai aku dan kawan-kawan yang lain melanjutkan study kami di F6 tetapi pada penggal ke-2 dia telah berhenti sekolh dan menyertai TLDM.
bazilah - setelah bekerja selama 1 thn sebagai operetor kilang selepas SPM, bazilah menyambung pelajaranya dalam bidang kejururawatan.
zaliah & shima - sama seperti bomoh & paris mereka sambung study kat politeknik
noraini - dia tak kemana2 selepas SPM. tinggal diruma sahaja sampai ke hari ni
nona, salina & rahimi - mereka bertiga yag diketegorikan best student kat kelas aku dulu menyambung kan pelajaran mereka ke matrikulasi. nona dan salina di matrikulasi perlis manakala rahimi di matrikulasi kuala nerang.
jida, zarina, raja,rosz - mereka berempat selepas SPM terus bekerja
ira & zaquan - mereka berdua pun menyambungkan study tapi aku tak tau dimana.
fauziana - sepi tanpa berita
KHAWIN!!!!
yang memecah rekod melangsungkan perkhawinan disandang oleh midah yang menamatkan zaman bujangnya pada tahun 2005 sebaik sahaja tamat STPM di ikuti dengan Azida dan Sham....
sekarang ini, hanya friendster sahaja penghubung aku dengan beberapa kawan. yang lain hilang tanpa berita.

No comments:

Post a Comment